dijous, 5 de novembre de 2015

Reunió de delegats de 1r i 2n d'ESO. Novembre 2015

ASSISTENTS: els delegats i subdelegats de 1r i 2n d’ESO i la cap d’estudis
DATA: 5 de novembre de 2015 ( 1r trimestre), durant el primer pati
ORDRE DEL DIA:

Informacions de la cap d’estudis
  1. Comunicació entre els delegats i la directiva: comprovem que tots els delegats estiguin en el grup de whatsapp.
  2. Blog del consell de delegats: la cap d'estudis recorda que en el blog de delegats hi trobaran les actes d’aquestes reunions i altres informacions d’interès. 
  3. Vaga d'estudiants: tot i que els alumnes de 1r i 2n d'ESO no poden fer vaga perquè encara no tenen l'edat, la cap d'estudis els informa per sobre del protocol que s’ha de seguir en cas de voler-la secundar.
  4. Eleccions al Consell Escolar: s’explica ràpidament què és el consell escolar i quines persones en formen part. Dels 3 alumnes que en formaven part, un ha plegat i l’altre hi ha renunciat i, per tant, s’han d’incorporar els dos alumnes següents de la llista dels més votats. 
  5. Accident de la TIS: a causa de l’accident, la Marta Àlvarez estarà un temps de baixa. Entre tots farem la seva feina i és per això que la cap d’estudis els demana que siguin més curosos que mai a l’hora de fer servir i de recollir les pilotes.
  6. Pla d’Esports: si algun alumne més s’hi vol apuntar, ha de demanar el full d’inscripció al tutor/a o a la cap d’estudis. 
  7. Gran Recapte d'Aliments: els delegats de 1r aniran amb el carretó, a totes les classes del centre a explicar-ho. Els fa molta il·lusió fer-ho, als de 2n també els agradaria. No hi ha temps de donar més detalls sobre el tema.
  8. Revisió de les funcions del consell de delegats: quan els alumnes acaben les intervencions, en veure alguns dels temes tractats a la reunió i que la sessió s’ha allargat massa, la cap d’estudi explica el funcionament del consell de delegats. L’hora de tutoria és el moment de recollir comentaris, queixes, suggeriments... Allà és on han de fer la llista de temes per comentar en el consell de delegats. Hi ha qüestions que les han parlar abans de res amb el tutor, que és la persona de referència (per exemple, si la classe fa ferum o si hi ha algun conflicte, poden buscar conjuntament la manera de millorar-ho). Altres temes, els poden resoldre ells mateixos, la cap d’estudis els anima que tinguin iniciativa pròpia (per exemple, si falten retoladors poden anar a buscar-los, no cal que sigui una qüestió a tractar al consell de delegats). Al consell de delegats s’han de comentar els temes més importants, els que han consensuat amb tota la classe.
Comentaris dels alumnes
  1. Convivència i ordre a les aules: en algunes classes hi ha 3-4 alumnes que distorsionen i llavors paguen justos per pecadors (2n B); hi ha alumnes que entre classe i classe molesten; a 1r un noi fastigueja molt els altres; un altre de segon que es deixa entabanar per males companyies... La cap d’estudis els diu que quan tinguin un problema concret ho han de dir al professor de l’aula o al tutor. Per altra banda, els professors mirarem d’estar-hi més a sobre i, si convé, posarem més faltes de disciplina (ara, de moment, són comptats els alumnes que acumulen faltes)
  2. Problemes de convivència al pati: sembla que hi ha nens que es posen a la porta dels lavabos i no deixen entrar els altres, noies que s’hi queden tota l’estona i nois que embruten i llavors fa pudor d’orina. Per altra banda, els alumnes que juguen a vòlei no deixen jugar els de futbol, futbolistes que xuten massa fort i poden fer mal a algú, altres nens grans que molesten els de 1r... La cap d’estudis els diu que extremarem la vigilància al pati i que deixarem encara més clares les normes (per exemple, que no poden estar a les reixes). Enguany hi ha 50 alumnes més i és normal que hi hagi més batibull al pati. Una delegada proposa que la pista de futbol podria ser d’ús exclusiu per als de 1r durant el primer pati i per als de 2n durant el 2n pati. S’estudiarà la proposta.
  3. Entrades i sortides: a l’hora d’entrar i sortir sembla que hi ha nois que es posen darrera dels de 1r i que els obren la motxilla per agafar-los coses. No saben dir qui són ni tampoc si són fets esporàdics o si és una pràctica habitual. La cap d’estudis els diu que sempre hi ha un membre de l’equip directiu a la sortida però que ja extremarem la vigilància. Per altra banda, demanen que els lavabos estiguin oberts a l’hora de sortir. La cap d’estudis diu que no és convenient, que han d’anar-hi a l’hora del pati i que si tenen una urgència els conserges ja els deixaran la clau. Per últim, demanen que quan plogui obrim les portes abans i els deixem entrar però això ja ho fem.
  4. Mòbils: pregunten si es pot fer servir el mòbil al pati. La cap d’estudis els diu que no, caldrà recordar la normativa. Demanen instruccions més clares pel que fa a l’ús dels mòbils a les sortides. Sembla que a la darrera excursió uns van entendre que es podia portar el mòbil per fer fotos i d’altres que estava completament prohibit i això va provocar desconcert. 
  5. Taules i cadires mal posades: demanen que quan els professors acabem la reunió dels dimarts a la tarda, tornem a posar bé les taules de l’aula que hàgim utilitzat. Per altra banda, els alumnes de francès també es queixen que troben l’Aula Magna desendreçada i les cadires apilonades, caldrà aclarir-ne el motiu.
  6. Sortides i activitats lúdiques: voldrien fer més sortides lúdiques (anar fins a la platja a peu, per exemple). Els sembla que no en fan prou o que totes són amb un propòsit acadèmic. També els agradaria celebrar festes tradicionals, com ara la castanyada. Per altra banda, volen fer zumba al pati, com a l’altre centre. La cap d’estudis explica que la música molestaria els alumnes que estan fent classe. Al Baix Empordà ho poden fer perquè fan el pati tots junts.
  7. Biblioteca: volen més llibres juvenils a la biblioteca. Demanen que els alumnes del grup de suport d’intrumentals puguin agafar un llibre en préstec durant 30 dies i no només 15 com fins ara. Pregunten per què està ocupada la biblioteca al 1r pati dels dilluns, no poden anar-hi. La cap d’estudis explica que és un problema d’espai, no queda cap més aula lliure per fer classe. 
  8. Escola Verda: Convindria fer una campanya d’estalvi de paper d’alumni i portar l’esmorzar en un embolcall reciclable. Se n’haurien d’ocupar els de l’optativa d’escoles verdes. 
  9. Demanen el següent material i/o servei: màquines expenedores de menjar. La cap d’estudis els diu que no és oportú que en el centre es vengui pastisseria industrial. Ells especifiquen que voldrien poder comprar galetes, entrepans i aigües. També volen més bancs al pati. Altres delegats pensen que ja n’hi ha prou. La cap d’estudis és del mateix parer. Demanen xarxes a les cistelles de bàsquet. Com que cada vegada hi ha més afeccionats a aquest esport, demanen que se’n posin. I que a consergeria venguin cartolines de més colors. La cap d’estudis els diu que també la poden portar de casa.
  10. Problemes en els espais comuns i/o desperfectes en el mobiliari: Les pissarres estan brutes. La cap d’estudis els diu que hi ha d’haver una persona encarregada d’esborrar-les immediatament, d’aquesta manera no queden tan brutes; cal canviar el paper de la pissarra de 1r E; llum del 2n C està trencat; les cortines de 1r F estan estripades; als lavabos, o falta sabó o n’hi ha massa; la font del pati raja massa; mirar de graduar-la però si llavors raja massa poc, deixar-la com està; la xarxa que separa el pati està malmesa.
Observacions: un quart d’hora és insuficient però la reunió d’avui s’ha allargat massa, gairebé una hora. Caldrà pensar una altra manera de plantejar aquestes trobades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada