divendres, 7 de novembre de 2014

Acta de la reunió de delegats de 3r i 4t d'ESO. Novembre 2014




ASSISTENTS: Tots els delegats i subdelegats de 3r i 4t ESO, menys els de 4tD; l'alumne Pol Garcia, representant dels alumnes en el Consell Escolar; i la cap d’estudis  
DATA: dijous, 6 de novembre de 2014( 1r trimestre)

1. Comunicació entre els delegats i la directiva: repassem els alumnes que falten per enviar el seu mail. Decidim obrir un grup de whatsapp que només utilitzarem per qüestions relacionades amb l'institut i que afectin a la dinàmica de tota la classe (no el farem servir per preguntar què entra a l'examen o per enviar acudits, per exemple). Els membres del grup seran tots els delegats d'ESO, la directora, la cap d'estudis i tots els tutors que ho desitgin. La cap d'estudis demana als delegats que siguin respectuosos i que no facin difusió del número de telèfon dels professors que formen part del grup, si no és estrictament necessari.

2. Blog del consell de delegats: la cap d'estudis presenta el blog del consell de delegats i n'explica el contingut. Al blog, la cap d'estudis hi publicarà l'ordre del dia, les actes de les reunions de delegats i altres informacions d'interès (normativa vaga, dades sobre el consell escolar, enllaços útils, adreça de correu per comunicar desperfectes, etc.). Quan els delegats expliquin a la classe els temes tractats a aquestes reunions, poden fer servir el blog com a guia.

3. Vaga d'estudiants: la cap d'estudis repassa ràpidament el protocol que cal seguir en cas de vaga d'estudiants. Insisteix que cal pensar bé la decisió de fer-ne o no (cal valorar qui la convoca, el perquè, etc), una vaga no s'ha de convertir en uns dies de festa i prou. També torna a suggerir que, si hi ha convocada més d'una jornada de vaga i els alumnes decideixen fer-ne, és preferible només seguir-la un di, el de les mobilitzacions. També comenta que en el blog hi trobaran tota la informació referida a aquesta qüestió.

4. Gran Recapte d'Aliments: només s'esmenta aquest tema, no hi ha temps d'explicar-ho de manera detallada.

5. Programa Internet Segura: s'explica ràpidament que alguns alumnes de 3r rebran una formació sobre Seguretat a la Xarxa i després aniran a les classes de 1r d'ESO a explicar-ho. No hi ha temps per explicar de manera detallada aquest projecte.

6. Revisió de les funcions de Delegats: no se'n parla per manca de temps.

7. Eleccions al Consell Escolar: s'explica ràpidament què és el consell escolar i quines persones en formen part. Enguany hi ha eleccions però en el nostre institut encara no toca renovar els representants dels alumnes. Pròximament, en el blog hi haurà un article amb informació sobre el tema.

8. Informació Can Genís: la Noemí proposa als delegats la creació d'un grup de Facebook per tal de fer arribar tota la informació de Can Genís. També comenta que els dies 11 i 12 de desembre hi haurà la presentació del vídeo que van rodar el curs passat,

9. Precs i preguntes. Recollida d’informació i propostes del diferents grups: els de 3r no tenen comentaris per fer, només diuen que els dijous venen esmorzar per guanyar diners per al viatge a França. Els de 4t centren els seus comentaris en el seu de viatge.

· Activitats per recollir diners per al viatge de 4t:. Per una banda, tenen previst fer un musical. El volen estrenar al TMP, ja s'han informat dels requisits necessaris per demanar el local. Volen fer pagar 3 euros d'entrada però la cap d'estudis els comenta que és possible que l'Ajuntament no els deixi recaptar diners, la normativa diu que les entitats poden fer servir l'espai però sense guanys econòmics, cal aclarir-ho. Diuen que potser, enlloc d'una entrada, podrien vendre una panera a 3 euros el número. De moment, ja han començat els assajos, es trobem els dl, dt i dc a l'institut. La cap d'estudis els ofereix la col·laboració del centre pel que calgui. Per altra banda, també venen esmorzar els dimecres. Com que alguns dimecres n'han venut i d'altres no, la cap d'estudis suggereix que facin una llista única amb tots els alumnes de 4t que estan disposats a cuinar i després es reparteixin els dies, que facin un calendari que deixi clar quins dimecres toca a cadascú. Pregunten si seria possible vendre esmorzar un altre dia de la setmana, la cap d'estudis els suggereix esperar a finals del 1r trimestre per valorar si és convenient o no ampliar els dies i ells hi estan d'acord.

· Destinació del viatge de 4t: alguns alumnes van anar a l'agència de viatges a demanar informació perquè van entendre que ho havien de fer ells. Pregunten qui decideix la destinació. Els dic que la coordinadora pedagògica, la professora Victòria Ballabrera, recull tots els pressupostos. A la reunió de tutors traspassa la informació als tutors, tots junts valoren les alternatives i després presenten als alumnes les possibilitats existents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada